Captain Spezialisierung/Führungsoffizier Fähigkeiten

Bitte von Zeit zur Zeit übersetzen..

Boden Fähigkeiten[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  Stufe Titel Details
Spec cmd t1 forward march icon.png I Vorwärts, marsch! Erhöht die Laufgeschwindigkeit beim Sprinten und die aller nahen Teammitglieder.

Mit anderen Führungsoffizieren des Teams stapelbar, bis zu 5 Stapel

  • 5% erhöhte Sprintgeschwindigkeit
Spec cmd t1 communal targeting icon.png I Koordinierte Zielerfassung Erhöht Ihre Exponierchance und die aller nahen Teammitglieder, wodurch Ihr Team häufiger taktische Gelegenheiten erhält.

  • +2% Exponierchance für Team
Spec cmd t1 lingering exposure icon.png I Anhaltende Exponierung Erhöht Ihre Exponierdauer und die aller nahen Teammitglieder, wordurch Ihr Team mehr Zeit hat, um auf taktische Gelegenheiten zu reagieren.

  • +2 Sekunden Dauer für vom Team verursachte Exponierungseffekte
Spec cmd t1 peripheral coordination icon.png I Periphere Koordinierung Der aus Flankierungswinkeln erlittene Schaden wird für Sie und alle nahen Teammitglieder reduziert.

  • Erlittener Flankierungsschaden teamweit um 7.5% verringert
Spec cmd t1 true aim icon.png I Sicherer Schütze Erhöht Ihren Spezialangriffsschaden und den aller nahen Teammitglieder, wodurch Sie und Ihr Team anfälligen Feinden mehr kollektiven Schaden zufügen.

  • +20% Schaden durch Spezialangriffe für Ihr Team
Spec cmd t2 lifesign flux icon.png II Lebenszeichenflux Jegliche eingehende Schildheilung gewährt Ihnen einen kurzen anhaltenden, starken Bonus auf Ausweichen, wodurch Sie schwerer zu treffen sind. Max. einmal alle 30 Sek. möglich.
  • +25% Chance auf Ausweichen für 10 Sek.
Spec cmd t2 restoration synergy icon.png II Restorative Synergie Sie und alle nahen Teammitglieder erhalten zusätzliche Heilung aus allen freundlichen Quellen.

  • +5% erhaltene Heilung
Spec cmd t3 resilient expose icon.png III Resilient Expose I Using an Exploit Attack on a foe that is currently Exposed gains a chance to re-apply the Expose effect, allowing additional Exploits to be used.

(Cannot refresh Expose effects applied by this Specialization Ability)

  • 10% chance: Successful Exploit Attack will instantly refresh Expose instead of consuming it
Spec cmd t3 resilient expose2 icon.png III Resilient Expose II Using an Exploit Attack on a foe that is currently Exposed gains a chance to re-apply the Expose effect, allowing additional Exploits to be used.

Spec cmd t3 under the radar icon.png III Under the Radar I While attacking from behind your for, all weapon strikes gain a chance to Expose. If the weapon already had a chance to Expose, this bonus grants a second chance to Expose per shot.

(Only works with weapons, not abilities or martial arts)

  • Additional 2.5% Expose Chance while Flanking
Spec cmd t3 under the radar2 icon.png III Under the Radar II While attacking from behind your for, all weapon strikes gain a chance to Expose. If the weapon already had a chance to Expose, this bonus grants a second chance to Expose per shot.

  • Additional 5% Expose Chance while Flanking
Spec cmd t3 victory cry icon.png III Victory Cry Any time a foe is successfully vaporized within 20m of you, it will trigger a heal for all teammates within 50m.

(Use an Exploit attack to defeat an Exposed for in order to vaporize them.)

  • +__ Hitpoints to nearby allies
Spec cmd t4 revitalize icon.png IV Revitalize I An inspirational burst of motivation grants you and all teammates an ongoing removal of all forms of Debuffs and Control effects for a short duration.

90 second Cooldown

  • to Team: Ongoing Removal of all Debuffs and Control Effects for 4 sec
Spec cmd t4 revitalize icon.png IV Revitalize II An inspirational burst of motivation grants you and all teammates an ongoing removal of all forms of Debuffs and Control effects for a short duration.

60 second Cooldown

Raum Fähigkeiten[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  Stufe Titel Details
Spec cmd t1 scan for weaknesses icon.png I Scan for Weaknesses I Your energy weapons gain a chance to Expose enemy targets. Your Torpedo weapons will deal a penetrate the damage resistance of enemies that are Exposed by this ability.
  • 1% chance: Expose Target to Torpedo Exploits
  • Torpedo Exploits gain +50 Armor Penetration
Spec cmd t1 scan for weaknesses2 icon.png I Scan for Weaknesses II Your energy weapons gain a chance to Expose enemy targets. Your Torpedo weapons will deal a penetrate the damage resistance of enemies that are Exposed by this ability.
Spec cmd t1 tachyon charges icon.png I Tachyon Charges Your Exploit Torpedo attacks will apply an instant drain to the nearest facing of any Exposed targets' shields, in addition to their increased damage.
  • -18 Shield Drain on Exposed Targets
Spec cmd t1 violent detonation icon.png I Violent Detonation I Make the most of the openings created by Expose Weakness. Your Torpedo Exploits now ignore a greater amount of an Exposed foe's damage resistance.
  • Increase Armor Penetration on Torpedo Exploits to +75
Spec cmd t1 violent detonation2 icon.png I Violent Detonation II Make the most of the openings created by Expose Weakness. Your Torpedo Exploits now ignore a greater amount of an Exposed foe's damage resistance.
Spec cmd t2 energy signature flux icon.png II Energy Signature Flux Any incoming shield healing will grant you a short burst of defense bonus, making you more difficult to hit. Max once per 30 seconds.
  • +10% Defense for 10 sec
Spec cmd t2 restoration harmonics icon.png II Restoration Harmonics You and all nearby teammates receive additional hull restoration from all friendly sources.

Stacks with other Command Officers in Team, up to 5 stacks

  • +5% Hull Healing Received
Spec cmd t3 achilles' heel icon.png III Achilles' Heel I Landing a Critical Hit on a foe will temporarily expose them to additional damage, weakening their resistances. This effect may only trigger once per 30 seconds max, but is guaranteed to apply on your next Critical Hit after this lockout period expires.
  • While effect is active: Next outgoing Critical Hit will apply -25 All Damage Resistance Rating for 5 sec
Spec cmd t3 achilles' heel2 icon.png III Achilles' Heel II Landing a Critical Hit on a foe will temporarily expose them to additional damage, weakening their resistances. This effect may only trigger once per 30 seconds max, but is guaranteed to apply on your next Critical Hit after this lockout period expires.
Spec cmd t3 achilles' heel3 icon.png III Achilles' Heel III Landing a Critical Hit on a foe will temporarily expose them to additional damage, weakening their resistances. This effect may only trigger once per 30 seconds max, but is guaranteed to apply on your next Critical Hit after this lockout period expires.
Spec cmd t3 debilitating weakness icon.png III Debilitating Weakness I Weaken foes afflicted by your Achilles' Heel debuff, reducing the strength of their outgoing damage.
  • -20% Outgoing Damage to Foes hit by your Achilles' Heel Debuff
Spec cmd t3 debilitating weakness2 icon.png III Debilitating Weakness II Weaken foes afflicted by your Achilles' Heel debuff, reducing the strength of their outgoing damage.
Spec cmd t4 boost morale icon.png IV Boost Morale I An inspirational burst of motivation grants you and all teammates an ongoing removal of all forms of Debuffs and Control effects for a short duration.

90 second Cooldown

Spec cmd t4 boost morale icon.png IV Boost Morale II An inspirational burst of motivation grants you and all teammates an ongoing removal of all forms of Debuffs and Control effects for a short duration.

60 second Cooldown

Ground & Space Skills[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  Tier Title Details
Spec cmd t2 superfluous emitters icon.png II Superfluous Emitters By redirecting energy from monitoring teammates that are not damaged, you can increase the output of your weapons. For each teammate that is near full health (or full hull capacity in space), you will receive a damage bonus.
  • +2% Bonus All Damage per Teammate above 95% Health or Hull Capacity
Spec cmd t4 extrovert icon.png IV Extrovert You thrive in the company of other captains, learning from their actions and gaining additional experience simply by being teamed with them. This bonus grows larger for each player (not Bridge Officer) currently on your team.
  • +2.5% Specialization XP and Starship Mastery XP per Player on Team (10% max)