Klingonen spielbares Raumschiff

(Weitergeleitet von Klingone spielbare Raumschiffe)
Einige der Klingonen Raumschiffsklassen verfügbar für Spieler der Klingonische Vertreidigungsstreitmacht.

Es gibt eine große Reichweite von Klingone Spielbare Raumschiffe die derzeit in Star Trek Online verfügbar sind. Während alle Klingonen Raumschiffe prinzipiell Kriegsschiffe sind, können sie in weitere unterschiedliche Kategorien, basierend auf dem Layout der Brückenoffizier-Stationen, Anzahl der Waffenplätze, und Zugriff auf verschiedene eingebaute Fertigkeiten, solche wie Experimentelle Waffen, Sekundärer Deflektor, Kreuzerbefehle, Hangardeck-Plätze, usw.

Raider[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Ein B'rel Bird-of-Prey, einer der meisten of the most iconic Klingon ships in use since the 23. Jahrhundert.
Siehe Hauptartikel: Raider

Klingonische Raider, häufiger als Birds-of-Prey bezeichnet, stehen für langjähriges klingonisches Design der Entwicklung im Bereich der Patrouillen- und Aufklärungsschiffe. Klein, schnell und wendig, Sie besetzen eine Vielzahl von Rollen für das Reich. Sie sind verwundbar, wenn sie getarnt sind, aber ihre Geschwindigkeit und Beweglichkeit machen sie nützlich als Treffen-und-Laufen Kriegsschiffe.

In Star Trek Online, können Spieler der Fraktion Klingonische Verteidigungsstreitmacht aus einer breiten Auswahl von Birds-of-Prey wählen, von Klasse 1 bis 6.

Alle Raider haben meistens Universal Brückenoffizier-Sitzplätze, was ihre Vielseitigkeit weiter erhöht. Als Kompromiss, verfügen soe über einen Waffen Platz weniger als eine Eskortschiff-Klasse der selben Stufe.

Similar to Escorts, Raiders come with an Experimental Weapon slot. Unlike standard starship weapons, Experimental Weapons are not affected by weapon firing modes or enhancements in most cases, such as those granted by Brückenoffizier Fertigkeiten oder spezifische Konsolen. Nevertheless, they provide an additional buff to an already impressive weapon arsenal.

Der M'Chla Bird-of-Prey, wie er in Star Trek: Discovery erscheint.

Alle Raider erscheinen auch mit den folgenden eingebauten Fertigkeiten:

(Provides a boost to damage when striking an enemy's rear arc)
(Allows the player to cloak during combat, gaining stealth and a damage boost upon decloaking)

Einige Klingonen Raider, solche wie die B'rel Bird-of-Prey Nachrüstung (K5) und Kor Bird-of-Prey (K6) erscheinen mit einer eingebrauten Verbesserte Kampftarnung, die es ihnen erlaubt Torpedos und Minen zu starten während sie getarnt sind.

bcd
B'rel Bird-of-Prey 1
Rank background icon.png
Lieutenant Rank icon (Klingon).png
10000 0.8 2 1 1 1 1 Fähnrich UniversalFähnrich UniversalFähnrich Universal 0.2 1000 Refined dilithium icon.png

Raptoren[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Raptors bridge the gap in playstyle between Raiders and Battlecruisers.
Siehe Hauptartikel: Raptor und Eskortschiffe

Raptors represent a line of Klingon starships comparable to Federation Escorts. They are powerful, medium-sized warships with good maneuverability built purely for firepower.

Players can choose between various Raptors from Tier 2 to 6. Aside from Klingon designs, players also have access to Ferasan and Lethean Escorts, built by the allies of the Klingon Empire.

Raptoren und Eskortschiffe erscheinen mit einem Experimentelle Waffen-Platz.

Alle Raptoren erscheinen mit einer eingebauten Tarnung.

Alle Raptoren haben 2 Geräteplätze und liefern einen Bonus +15 Waffenenergie.

Schlachtkreuzer[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Negh'Var Schlachtkreuzer diente als das Flagschiff der Klingonisch-Imperialen Flotte während dem Dominion Krieg.

Siehe Hauptartikel: Schlachtkreuzer

Schlachtkreuzer are a type of playable starship often utilized by the Klingon Defense Force. In comparison to a Raptor, Battle Cruisers carry slightly more in the way of firepower due to their increased size but take a hefty reduction to maneuverability in the process. They do however have improved warp cores allowing them the luxury of more power to their systems. They also have a much stronger hull, and therefore can take more damage before being destroyed.

Players can choose between a wide selection of Battle Cruisers, ranging from Tier 2 to Tier 6.

All Battle Cruisers come with a built-in Cloak.

They also have access to three cruiser commands, as opposed to the four available to conventional Cruisers:

Although they lack the conventional Cruiser's Attract Fire command for crowd control, they can equip Dual Cannons in exchange.

Some ships, such as Command Battlecruisers and Dreadnought Battlecruiser, trade Strategic Maneuvering for a single Hangar Bay slot.

abcd
Vereinigte Föderation der Planeten,Klingonisches Reich,Romulanische Republik,Dominion
Ferengi-D'Kora-Marauder 40
Rank background icon.png
Rear Admiral Rank icon (Federation).png
39000 115 4 4 3 4 4 15
abcd
Ferengi Nagus-Klasse Marauder 40
Rank background icon.png
Rear Admiral Rank icon (Federation).png
46575 115 5 3 4 4 4 Commander TechnikLieutenant TechnikLieutenant Commander Taktik / SpionageoffizierLieutenant WissenschaftLieutenant Universal 15
abcd
Son'a-Spionage-Schlachtkreuzer 40
Rank background icon.png
Rear Admiral Rank icon (Federation).png
43125 135 5 3 4 4 3 Lieutenant Commander TaktikCommander Technik / SpionageoffizierLieutenant TechnikLieutenant WissenschaftLieutenant Universal / Führungsoffizier 18 900 Lobi Crystal icon.png
bcd
Flotte: Mogh Schlachtkreuzer 1
Rank background icon.png
Lieutenant Rank icon (Klingon).png
47438 1.1 5 3 4 5 3 Lieutenant Commander Taktik / SpionageoffizierFähnrich TaktikCommander TechnikLieutenant WissenschaftLieutenant Commander Universal 0.15 20000 Flottencredits
5 Fleet Ship Module icon.png
bcd
Führungsschlachtkreuzer der An'quat-Klasse 1
Rank background icon.png
Lieutenant Rank icon (Klingon).png
49335 1.1 4 4 3 5 4 Lieutenant TaktikCommander Technik / FührungsoffizierLieutenant Commander TechnikLieutenant Wissenschaft / FührungsoffizierLieutenant Universal 0.15 3000 Zen small icon.png

Kreuzer[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Wundertäter-Kreuzer, the dream of the modern day Engineer.

Siehe Hauptartikel: Kreuzer

Kreuzer are large, powerful vessels. Though typically flanked by escorts in combat, cruisers can deliver high damage with their large warp cores and broad complement of weapons. Klingons rarely utilize them; Battlecruisers, with their higher maneuverability and tactical BOff layout and console configuration, tend to be a more popular choice.

Der einzigen verfügbare Klingonen Kreuzer sind die Wundertäter-Kreuzer.

Ähnlich wie Schlachtkreuzer, verfügen alle Kreuzer über eine eingebaute Tarnung. Sie können jedoch keine Dualkanonen ausrüsten.

Sie haben auch Zugriff auf alle vier Kreuzerbefehle:

Träger[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Flight Deck Carriers are an Orion contribution to the Klingon Defense Force.
Siehe Hauptartikel: Träger und Flugdeck-Träger

A recent endeavor, Carriers are now the pride of the Klingon Defense Force. Although these gigantic starships can serve as warships, they are also capable of providing a support role to other Klingon Empire vessels.

The first Carrier KDF players can acquire is the Tier 5 Vo'quv Carrier.

All Carriers come with two Hangar Bay slots and built in Carrier commands which allow the player to control carrier pets in space. They also come with a built in Subsystem Targeting.

At the same time, the Orion Syndicate has produced a number of Flight Deck Carriers, combining the aspects of a battle cruisers and carriers together. These starships lack Subsystem Targeting, but have access to two cruiser commands:

All of these ship types can equip Dual Cannons.

Zerstörer[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Destroyers are mainly found in the Imperial ranks in the form of Nausicaan vessels.
Siehe Hauptartikel: Zerstörer

Destroyers are powerful, medium-sized warships, generally of Nausicaan design. They are more agile and have greater offensive strength than Raptors. Warships trade experimental weapon for another weapon slot.

Similar to Klingon Raptors and Raiders, all high tier Destroyers come with an Experimental Weapon slot.

Unlike Raptors, Destroyers usually have 3 device slots and gain +10 to +15 bonus Weapons Power, as well as +5 to another Power system (often Engine Power).

The Peghqu' Heavy Destroyer (T5) and the Duvqu' Heavy Destroyer (T6) are the only Destroyers which have a built-in Battle Cloak.

Note: Ketha Recon Raptor (T6) is officially classified as a Raptor, but has a Starship Mastery package of a Destroyer.

Unterstützungsschiffe[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Gorn Support Vessels fill in the role of Science Vessels in the Defense Force armada.
See main article: Support Vessel

Support Vessels are very similar in specification to Federation Science Vessels. They specialize in debuff and control powers, and work best when supporting other vessels in teams.

Most Support Vessels are of Gorn design, but there are several Klingon designs available (either from the Cryptic store, Lobi Crystal Consortium, or Lock Boxes).

Compared to other Klingon starship types, Support Vessels have moderate hulls and strong shields, but fewer weapon slots. Standard support vessels have 3 device slots and gain a bonus to Auxiliary Power.

Support Vessels come with a Secondary Deflector slot. There are three basic types of Secondary Deflectors: Deteriorating, Inhibiting and Resonating Secondary Deflectors. Each type offers a bonus effect to a subset of Science Bridge Officer abilities.

All Support Vessels also come with the following built-in abilities:

(Improves Damage and Power Drain against the targeted enemy, or improves any heal directed towards the targeted ally)
(Provides four different buffs for Starship Energy Weapon attacks)

Naj’sov Research Vessel (T6), its fleet variant, and Klingon Dyson Science Destroyers come with a built-in Cloak.

Kleinschiffe[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Siehe Hauptartikel: Kleinschiff

Compared to full-sized starships, Small Craft such as shuttlecraft and fighters have significantly less hull, shields, weapons, bridge officers, consoles, and crew. However, these craft have very high maneuverability and turn rate.

Small Craft are automatically used, when a mission requiring the player to be in such a vessel is launched. Alternatively, it is possible to always fly your small craft by selecting it as your "active" ship.

Galerie[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Siehe auch[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

a · d · b
Faction Khitomer.png Fraktionsübergreifend: